December 19, 2013

Family 13 : Result

Bismillahirrahmanirahim,

Alhamdulillahh!

19 Dis 2013. Satu malaysia tahu result budak pmr da keluar. Adik aku yang paling kecik umurnya, yang paling banyak makannya sampai tak ingat orang sekelilingnya, yang paling poyo sekali dalam speakingnya da cek result 17 Dis 2013 dan terus menangis. Sebab satu paper slek. Aku dapat tau dan aku la yang paling gembira sekali sebab aku tak sangka kau boleh pulun macam tuh. Kuasa Allah kita mana tahu kan. Tapi tuh belum komfem lagi. Tibanya hari yang dinantikan. Aku yang berdebar sangat. Nak buat kerja pun tak kena mesej semua tak reply. Sungguh mencabar kesabaran aku. Dan akhirnya keputusan yang sama. Alhamdulillahhh! Tak turun tak naik. Arab slek. Takpe aku pun slek jugak part tuh haha.

Well, aku bangga. Walaupun aku tak dapat banggakan abah dengan ibu dari zaman menengah ke zaman ijazah. Aku redha. Allah da tetapkan jalan cerita aku sampai saat nih.

Anis, jangan leka. Ramai da jatuh bila zaman spm nanti. Tak semua tapi ada. Macam macam contoh abah da bagi semalam. Contoh paling dekat. Aku. Haha. Kau paling last yang sekolah buktikan kat abah dengan ibu kau boleh mantain sampai habis. Nak jadi doct vet kena cita cita lagi tinggi dari apa yang kau cita cita kan sekarang. Jangan jadi macam aku. Cita cita ada tapi makin lama digantikan dengan angan angan. Masuk matrik je tak tahu hala tuju apa yang aku nak. Ikut je apa yang ada depan mata. Abah tanya apa yang aku nak dalam hidup pun aku tunduk angkat bahu. Tolong jangan macam tuh. Jelas terang kan kat abah apa yang kau minat. Apa yang kau nak buat.

Dalam hati nih macam macam nak bagi. Macam macam nak plan. Tapi tuh la dengan kerja dan gaji yang baru nak kenal dunia nih tak mampu nak bagi lebih lebih. Takpe slow slow. Kau akan dapat jugak. Yang pasti result kena maintain. Nanti tahu la apa along angah aku abg aris nak bagi.

Satu je pesanan dari kak yani yang baik nih, tolong jangan benti bagi abah n ibu bangga dengan kejayaan kau.

Satu lagi yang membanggakan. Abang. Tahniah berjaya buat album solo. Ini la hasil nya dari penat lelah yang dilalui selama beberapa tahun berkecimpung dalam bidang muzik.



Happy Birthday Junhyung!